Nepsaná pravidla trhu

publikováno:

Nepsaná pravidla trhu

Realitní trh má svá pravidla. Když je znáte, jste úspěšní.
Když je porušíte, jste nemilosrdně potrestáni.

 Chcete dobře prodat svou nemovitost?

Tak musíte ctít  7 nepsaných pravidel realitního trhu … Úspěch je zaručen!

 1. zájem kupců klesá exponenciálně - po 14 dnech inzerce až na 5 - 10%

Mohu potvrdit z praxe, že takto skutečně funguje realitní trh. Mohou za to hlídači inzertních portálů, kteří  budoucím kupcům posílají nové nabídky nemovitostí přímo do emailu. Pouze prvních 5 dnů máte 100% šanci na úspěch. Je to moment, kdy se vytvoří konkurence kupců, která vám přinese nejvyšší kupní cenu. Jakmile inzerát zmizí z předních míst nabídky, zájem kupců strmě klesá často až na 5%.

 2. základem prodeje je počáteční kupní cena

Je to druhé a nejdůležitější pravidlo ovlivňující výsledek úspěšného prodeje. Nestačí laické srovnání cen s inzercí ani dobře míněné informace od souseda. Pro určení správné ceny nemovitosti, která je pro kupce akceptovatelná (přijde na prohlídku) je skutečně potřeba odborníka.

 3. kupní cenu můžete ovlivnit až o 1/3

Se základní cenou nemovitosti asi nic neuděláte. Je daná především lokalitou, stavem a stářím nemovitosti. Můžete ji však zvýšit až o 15%, pokud budete akceptovat první dvě pravidla realitního trhu.  Pokud však půjdete jinou cestou, můžete ztratit až 20% ze základní ceny. O tom mluví pravidla č. 4 a č. 5. Nezapomeňte si je proto pozorně přečíst.

 4. neprodejné nemovitosti neexistují, jen kupci nejsou hlupáci 

Kupců je v dnešní době na každou nemovitost opravdu dost. Proč tedy nereagují právě na vaši nabídku? Prvním důvodem bývá špatná inzerce, či inzerce na nevhodných inzertních portálech. Druhým důvodem bývá vysoká cena a představa prodávajících, že se najde nevzdělanec, který za tuto cenu jejich nemovitost koupí, nebo bude vyjednávat o slevě. Ovšem nikdo nepřijde. Když není žádná prohlídka, není s kým vyjednávat.

 5. dlouhodobá inzerce a slevy odrazují kupce

Dobré kupce nezajímá dlouho inzerovaná nemovitost. Je pro ně nedůvěryhodná. Sleva je ještě utvrdí v pocitu, že s nemovitostí není něco v pořádku. Na slevu čekají jen lidé, kteří mají hluboko do kapsy. Jakmile dáte slevu, budete slevovat ještě několikrát. Chudí kupci čekají na nejnižší nabídku.

 6. dobrého kupce chyťte dřív, než uteče

Přišel někdo na prohlídku? Možná se mu líbí vaše nemovitost i cena. Přesto nemáte vyhráno. Teď je potřeba  mít se na pozoru. Prohlídka je pořád ještě nabídka, kde se dá hodně získat nebo pokazit. Pamatujte si, prohlídka je nejdůležitější část obchodu a je potřeba se na ni dobře připravit.

 7. sliby jsou chyby, nikoliv jistota

Najít kupce je jen první půlka obchodu. Druhá, a stejně důležitá část obchodu je zajistit vše tak, aby nebyl problém. Slíbit se dá vše, důležitá je však dobrá smlouva a podepsaný závazek. Věřte mi, vím o čem mluvím. Mé smlouvy proto připravuje jeden z nejlepších advokátů v Pardubicích s dlouholetou praxí v prodeji nemovitostí.

 Co dodat:

Dodržte pravidla trhu a budete úspěšní. Opravdu to funguje, mám to ověřeno v praxi