Paradox v cenách nemovitostí

publikováno:

Paradox v cenách nemovitostí

Jak jsem psala v minulém článku, o prázdninách domy, byty ani chaty neprodávám. A tak mám konečně více času, věnovat se otázce, kterou dostávám nejčastěji:  

 Kolik dostanu za svou nemovitost?

 Popravdě řečeno, to je ale špatně položená otázka. Nikdo, opravdu nikdo, nedokáže předem určit, za kolik svůj dům nebo byt prodáte. Cenu každé nemovitosti totiž určují kupci. Proto, pokud chcete prodat svou nemovitost za co nejlepší cenu, nikdy předem neprozrazujte, za kolik ji chcete ve skutečnosti prodat. Je tedy mnohem lepší se zeptat:

 Jak zajistit zájem kupců o mou nemovitost?

 Ano, to je správná otázka! Protože při prodeji jakékoliv nemovitosti roste její cena vždy přímo úměrně zájmu kupců. Je to jasné jako facka, čím více je prohlídek a kupců – tím vyšší je konečná prodejní cena.  A zase naopak, čím méně kupců, čím déle se na ně čeká - tím nižší cena.

  Ovšem, existuje tady ještě jeden zajímavý faktor, který nazývám

paradox v cenách nemovitostí:

„Čím nižší je cena v inzerci – tím vyšší je cena na kupní smlouvě“

 No, teď si možná zaklepe pár lidí na čelo, co je to za nesmysl nebo možná mi jednoduše nevěříte. Ale má to celkem jednoduché vysvětlení. Vycházejme ze základního principu prodeje nemovitostí. Jsou-li dva kupci na jednu nemovitost, dostane ji ten, který dá více peněz.

 A co když je nadšených kupců třeba pět?

 Znenadání se celý prodej změní a začne se podobat hře Kloboučku hop! Kupci svou vlastní silou vymrští cenu nemovitosti do výšky, o které se vám ani nesnilo.

 Takže je to jasné, jak paradox cen funguje?

 Ano, nižší cena v inzerci najde hodně kvalitních kupců – kvalitní kupci dokáží nabídnout vyšší cenu – hodně kvalitních kupců dokáže nabídnout nejvyšší cenu. Je to geniálně jednoduché.

 Ovšem, aby se vám to povedlo, je k tomu potřeba mít dobrého makléře, který umí tuto hru hrát. Musí správné kupce přivést ve správný čas na správné místo. Mám to ověřeno v praxi a mohu jen potvrdit, že:

Tento paradox ceny funguje na 100%.

 

Tady je pár důkazů z prodejů nemovitostí realizovaných v letošním roce:

 Chatka u řeky Doubravy

-          cena v inzerci                       950.000,- Kč

-          prodáno                             1.350.000,- Kč   

-          doba prodeje                        6 dní

-          navýšení ceny                      400.000,- Kč

 

Dům u Dašic

-          cena v inzerci                    1.789.000,- Kč

-          prodáno                             2.350.000,- Kč

-          doba prodeje                      6 dní

-          navýšení ceny                    561.000,- Kč

 

Dům u Hradce králové

-          cena v inzerci                    3.946.000,- Kč

-          prodáno                             4.000.000,- Kč

-          doba prodeje                      6 dní

-          navýšení ceny                       54.000,- Kč

 

V duchu prázdninové rekapitulace mé práce tedy připomínám,

až budete přemýšlet o prodeji své nemovitosti,

vzpomeňte si na hru Kloboučku hop!

 

Nedávejte příliš velkou váhu počáteční ceně své nemovitosti.

Daleko důležitější jsou budoucí kupci.

To je odrazová síla, která dokáže vymrštit konečnou cenu vaší nemovitosti

na absolutní maximum.